ブログ記事1,030件
■社会人、超難関大学の難易度第1パラグラフThatmanshouldhavedominion“overalltheearth,andovereverycreepingthingthatcreepethupontheearth,”isaprophecythathashardenedintofact.Choosejustaboutanymetricyouwantandittellsthesamestory.P
■社会人、超難関大学の難易度レベル第10パラグラフThequestioniswhethertheseforceshaveshifted.Ononesideoftheledger,perhapstheyhavealittle.Businessinvestmentmaybeenteringanewphase.Sincethepandemic,ithasrecoveredfasterthanitdidafterth
■社会人、大学生、超難関大学受験生レベルAI,MD第11パラグラフMuchoftheburdenforboostingAIinhealthcarefallsongovernmentsandregulators.However,companieshaveaparttoplay,too.InsurershavealreadyusedAItoolstodenycareunfairly;firmshavemis
■社会人、超難関大学の難易度京都大学の2022年の問題文を読んでみることにします。1番の問題は、著者がElizabethKolbertで、著作名はUnderaWhiteSky:TheNatureoftheFutureとなっています。京都大学は公表していません。出題された部分は、Amazonのkindleの無料サンプルで読める範囲にありますので、それをもとに読んでみることにします。かなり難解な文章ですが、今まで、このブログで紹介してきた方法が、効果的であることが確か
■社会人、超難関大学の難易度レベル(A)Manyownersidentifywhattheythinkisadog’s“guiltylook”,butsciencehasshownthatthisisactuallyareactiontotheowner’sbodylanguageatthatmoment.Guiltisarelativelycomplexemotion.Thedogissimplywor
■社会人、大学生、超難関大学受験生レベル第3パラグラフTherearegoodandbadreasonsforthis.Thegoodreasonsarethathealthcaredemandshighevidentiarybarrierswhenintroducingnewtools,toprotectpatients’safety.Thebadreasonsinvolvedata,regulationandin
■社会人、大学生、超難関大学受験生レベルWHATHAPPENSINTHEBRAINASPEOPLEDIE人々が死ぬときその脳の中で何が起きているかこれまでのコンテクストを活かせば、この副題は、意味的にほぼ決まります。第6パラグラフInastudypublishedinProceedingsoftheNationalAcademyofSciencesUSAinMay,researchersattheUniversi
■社会人、超難関大学の難易度レベル第1パラグラフOneyear,astheschoollibrarysupervisor,Iwasinanelementaryschoollibrarythathadbeguncirculatingbooksonthefirstdayofschool.Iwashelpingatthecirculationdesk.Onefourthgraderaskedifhecoul
■社会人、超難関大学の難易度レベル第3パラグラフThemotivationtoreadislargelyself-determined,andchoiceisapowerfuldriver.People,includingchildren,choosetodothatwhichisfun,personallyrewarding,oreasy.Thisiswherethedancebegins!Iflearne
■社会人、超難関大学の難易度レベル第2パラグラフIimaginethisscenario–inwhichchildrenmustchoosebetweenbooksbasedoninstructionalprioritiesandthosetheywanttoreadforpleasure–playsoutfrequentlyinschoollibrariesorclassrooms.(イ)Thereis
■社会人、大学生、超難関大学受験生レベル第4パラグラフThepotentialimplicationsofthesewidespread,temporarycognitiveresurgencesareprofound.“Itsuggeststheremaybeneuralnetworksthatareremaining,and/orpathwaysandneuralfunction,thatcouldhelppotentia
■社会人、大学生、超難関大学受験生レベル第8パラグラフAfinalprobleminvolvesinstitutionsandincentives.AIpromisestocutmedicalcostsbyassistingorreplacingworkers,improvingproductivity,reducingerrorsandflatteningorreducingspending,allwhileimprovin
■社会人、超難関大学の難易度第3パラグラフAndsowefaceano-analogpredicament.Ifthereistobeananswertotheproblemofcontrol,it’sgoingtobemorecontrol.Onlynowwhat’sgottobemanagedisnotanaturethatexists—orisimaginedtoexist—apartfrom
■社会人、超難関大学の難易度第2パラグラフAnobviouslessontodrawfromthisturnofeventsis:becarefulwhatyouwishfor.Atmosphericwarming,oceanwarming,oceanacidification,sea-levelrise,deglaciation,desertification,eutrophication—thesearejustsom
■社会人、大学生、超難関大学受験生レベル第2パラグラフThisconnectednessgoesbeyondthereturnoflostcommunicationabilityandsituationalawareness.“Onethingthatseemstobequiteprofoundforfamilymemberswhoobservelucidityissomethingwecallthe‘oldself’
コンテクスト【context】という英語があります。辞書では、文脈。脈絡。状況。背景。前後関係。と書かれています。私は、コンテクストという言葉をよく使います。一つ目は、「背景」です。二つ目は、「文脈」です。二つ目は、次回のブログで私の考えを書きます。まず、このブログは、「背景」について。このコンテクスト!建物を設計する場合には、その街並みとの調和を考えます。それは、建築家にとって常識です。目の前に有名な建築家がデザインした建物があるとします
■社会人、超難関大学の難易度レベル第2パラグラフMaybeit’sthatifyou’reregularlyworkingout,you’resimplytootiredtocare.Butthat’sprobablynotthecase.Researchshowsthat,ifanything,physicalactivityboostsshort-termbrainfunctionandheightensawa
■社会人、超難関大学の難易度レベル第1パラグラフWhenIfirststartedtrainingformarathonsalittleovertenyearsago,mycoachtoldmesomethingI’veneverforgotten:thatIwouldneedtolearnhowtobecomfortablewithbeinguncomfortable.Ididn’tknowitatt